onsdag 23 februari 2011

Nu händer det saker - och gåvor kommer in!







"Vänner! Jag tog några bilder förra veckan i Lupapa när jag visade vår revisor Erik L byggplatsen för Lupapaskolan", skriver vår man i Sudan, Ingemar Andersson. "Vi har nu grävt klart för den andra skollängans grund, och snart påbörjas uppmurningen av den grunden. Önskar er allt gott!"

Härligt att se hur arbetet med skolan rullar på - och härligt att det finns så många som vill vara med och stötta. Vissa berättelser värmer lite extra:

För en tid sedan fick Kajsa-Lena Sköld, från Pingst Jönköping, ett samtal från Värnamo. En kvinna undrade om församlingen hade någon skolverksamhet i Sudan.
– Jag har samlat in lite pengar som jag vill ska gå till skolbarn i Sudan.
Kajsa-Lena berättade då att vi tillsammans med Erikshjälpen håller på att bygga en skola i södra Sudan i en stad som heter Yei.
- Det passar precis, sa kvinnan. Du förstår jag är 83 år och har samlat in pengar till olika organisationer som gör något bra. Jag sitter utanför Systembolaget. Där har jag suttit i flera år och samlat in mycket pengar. Jag heter Irene Winblad och bor i Värnamo.
Några dagar senare kom en insättning med 10 000 SEK.
Varmt tack Irene!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar